Saturday 2 July 2011

Gaya Bertudung...Moden atau Konservatif?

Sekarang ada macam-macam gaya bertudung,
Ada yang lilit di leher, ada juga yang perlu dipusingkan, ada yang bersanggul palsu!
Juga ada macam-macam jenis tudung untuk digayakan,
Ada selendang, tudung syria, tudung sarung, bawal...

 

-sekadar gambar hiasan-

Memang berlambak jenis tudung dan gaya yang tersedia,
Daripada semurah RM5 sehingga beratus RM,
Yang tiada jenama hinggalah jenama terkemuka,
Pilihan memang di tangan kita.

Tapi saya memang KONSERVATIF,
Tak berubah..itu yang selalu orang kata bila jumpa saya!
Sebab saya masih memakai tudung gaya lama,
Sekadar dicekak (cuff) pada bahagian hujung tudung!
Tudung pulak jenis empat segi biasa je,
Saya rasa selesa begitu...
Tapi sekali sekala bertukar gaya pun bagus jugakan...

Tak kisahlah apa pun gaya saya..gaya anda semua,
Asalkan masih dalam ciri-ciri menutup aurat.
Labuh ke bahagian dada, tidak jarang dan...
tak menonjolkan sanggul samada rambut asli atau palsu!

2 comments:

  1. Sekarang ni macam-macam gaya ada..

    kadang2 teringin gak nak ubah gaya..

    tapi sekarang ni ikut yang mana diri sendiri selesa ye dak??

    =)

    ReplyDelete
  2. GKSB: yelah, mmg ada keinginan cuma blm buat jer..

    ReplyDelete

*****
Komen kalian, bicara antara kita 😊

Saya juga boleh dihubungi menerusi e-mel | halifa02@gmail.com
*****